Totul despre microfoanele dinamice condensator si ribbon

august 25, 2018 AmplificatoareDifuzoareInsonorizarePlayere  No comments

Totul despre microfoanele dinamice condensator si ribbon

Indata ce am facut ochi, am pus o piesa (in format flac) de la Faithless – drifting away, ce se afla pe un album de la Buddah Bar, apoi am trecut la faithless – insomnia.

Am ascultat cu placere si cu mare atentie ca de fiecare data cat de clar este redata vocea interpretului, si atunci am zis:

  • „s-aude atat de fin, dar asta datorita mijloacelor folosite la inregistrare”.

Asadar in articolul de azi voi prezenta diferite tipuri de microfoane precum si caracteristici ale acestora.

Primul si poate cel mai important pas in procesul de inregistrare a sunetului este alegerea unui microfon corespunzator.

Principalii factori de care depinde aceasta alegere sunt compozitia spectrala a sursei sonore inregistrate, dinamica si nivelul sonor ale acesteia, precum si conditiile ambientale in care se realizeaza inregistrarea.

Din punct de vedere al principiului fizic de functionare, microfoanele folosite uzual in studioul de inregistrare se impart in 3 categorii:
– microfoane dinamice;
– microfoane condensator;
– microfoane ribbon.

Microfoanele dinamice au rezultate bune in aproape tot spectrul audibil.

Deoarece pot suporta presuni sonore foarte mari sunt folosite mai ales la captarea semnalelor cu dinamica mare precum intrumentele de percutie, tobe sau la microfonarea amplificatoarelor de chitara electrica.

La distante mai mari de 20-30 cm de capsula, sensibilitatea lor scade mult in special la fecventele joase, fiind plasate la distante mici de sursele de sunet (close mic-ing).

Pentru sursele de semnal cu spectru mai bogat in zona frecventelor inalte (voce, instrumente de suflat, alamuri, viori) sunt mai potrivite microfoanele condensator.

Acestea pot capta cu mai multa acuratete aceasta zona de frecvente, avand o sensbilitate mai mare si mai liniara in frecventa.

Ba chiar si un raspuns mai bun la semnale tranzitorii (semnale cu atac foarte scurt si dinamica mare – de exemplu cinelele de la tobe).

Din cauza ca au un amplificator de semnal (de fapt un adaptor de impedanta) incorporat, microfoanele de tip condensator trebuie alimentate cu o tensiune de 12 – 52 volti, aceasta putand proveni de la o baterie amplasata in carcasa microfonului sau poate fi transmisa direct prin cablu impreuna cu semnalul audio.

Totul despre microfoanele dinamice condensator si ribbon

* O subcategorie aparte a microfoanelor condensator este cea a microfoanelor pe tuburi (amplificatorul de semnal din microfon este realizat cu tuburi electronice).

Regimul de saturatie in care lucreaza tuburile dau sunetului inregistrat o caldura si o rotunjime foarte placute urechii umane (desi in fapt o distorsiune a semnalului original).

Astfel ca ele sunt foarte utilizate, indeosebi la inregistrarea vocii umane.

Microfoanele de tip ribbon (cu planglica) sunt de fapt o variatiune a celor dinamice, dar sunt mult mai pretentioase (au o constructie mai fragila si semnalul de iesire mic) necesitand conditii foarte controlate de utilizare, astfel ca sunt ceva mai rar intalnite in practica.

Se folosesc mai ales la captarea instrumentelor de alama.

In a 2-a parte prezint directivitatea microfoanelor facand o clasificare a acestora, precum si cateva recomandari practice.

Am vorbit despre: Totul despre microfoanele dinamice condensator si ribbon

Tu ce tip de microfon folosesti?

Lasa-mi intr-un coment mai jos experienta ta in domeniul microfoane.

Nu uita sa dai share articolului si un like paginii noastre de facebook pentru a fi la curent cu tot ceea ce instalez sau scriu: https://www.facebook.com/sistemecaraudio

Multumesc, Ionut Popa!

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>