Montaj difuzoare tip sistem JBL OPEL

august 15, 2020 Difuzoare  No comments

Montaj difuzoare tip sistem JBL OPEL

Montaj difuzoare tip sistem JBL OPEL

Salutare!

Fiind aceasta perioada cu pandemia, deja imi e urat numai cand pronunt pandemie, am avut o perioada in care nu am lucrat, dar de pe la jumatate lui Mai, am reluat instalarile.

Am efectuat multe, inca am programari pentru urmatoarele 3 saptamani, iar timp pentru scris nu mai am.

Exceptie fac zilele acestea in care este Cruce Rosie, sau duminica , atunci cand nu fac instalari.

Pe la inceputul lui mai primesc un telefon si dupa scurte discutii m-am intalnit cu persoana in cauza.

Am oferit un demo pe un panou de test de la garaj, astfel am stiut incotro se indreapta cerinta din punct de vedere audio a celui care mi-a cerut ajutorul.

Montaj difuzoare tip sistem JBL OPEL

M-am dus apoi la masina lui Laurentiu si am inteles de ce era deranjat de sunetul ce-l ofereau difuzoarele stoc de pe Opelul Vectra B.

Ai sa intelegi din pozele ce le-am uploadat mai jos, stiam sigur ca membrana nu se afla in stari tocmai potrivite.

Ajuns acasa, am luat in calcul bugetul ce il avea disponibil Laurentiu, si am inceput selectia difuzoarelor tip sistem:

  1. Pentru usile fata boxele sunt tip sistem, dimensiuni 16.5 cm ale midwoofere-lor, am comandat si adaptoare;
  2. Pentru usile spate boxele sunt tip sistem, dimensiuni 11 cm ale midwoofere-lor, am comandat de 13 cm si le-am montat fara adaptoare.

Bugetul fiind mic, am ales 2 seturi de la JBL, aceasta fiind cea mai buna alegere in momentul respectiv.

La o saptamana dupa aceea am montat si-un subwoofer, astfel completand si zona de frecvente dintre 40hz si 90hz. Pachet bass JBL

  1. Pentru usile fata GT6-6C cu o putere RMS de 50 W, impedanta 4Ohmi, raspuns in frecventa 55Hz-20kHz, sensibilitate: 92 dB.
  1. Pentru usile spate GT6-5c cu o putere RMS de 40 W, impedanta 4Ohmi, raspuns in frecventa 70Hz-20kHz, sensibilitate: 92 dB;

Montaj difuzoare tip sistem JBL OPEL

La doar doua zile de dupa ce am trimis comanda, au venit seturile, adaptoarele si m-am intalnit cu Laurentiu.

Am inceput lucrul la usile masinii dupa cum poti vedea in imagnile de mai jos.

Fata de usa a Opelului Vectra B este prinsa in 7 suruburi cu cap in stea la usile fata, iar cele de pe spate in doar 5 astfel de suruburi.

Chiar daca sunt mai putine, o sa fie mai dificil de demontat si ai sa vezi mai jos de ce.

Dupa ce am indepartat fetele de usi din partea frontala am vazut care era buba defapt, banuiam ca membranele ar fi fost mancate, de aici si sunetul urat, gajait, barait.

De aici incolo am montat adaptoarele pentru difuzoare, apoi am tras firele, le-am conectat, am montat si difuzoarele.

ATENTIE – inainte de a monta fata de usa, am efectuat un test pentru a fi sigur ca totul este functional.

Am procedat similar si la usile spate unde am intalnit ceva probleme, geamurile spate nu erau electrice.

Manerul pe care il rotesti pentru a ridica si cobora geamul are o siguranta care ne-a tinut in loc cateva minute.

Mentionez ca difuzoarele spate au fost montate direct pe cadrul usii, am dat cu burghiul alte 2 gauri pentru a putea prinde difuzoarele.

Fireste am facut test audio, am vazut ca totul functioneazaa si am trecut la montajul fetelor de usi.

Montaj difuzoare tip sistem JBL OPEL

Prima impresie a lui Laurentiu a fost una placuta: „bai nu mai gajaie nimic, am si ceva bass, suna mai tare si chiar clar, avand in vedere ca eu nu am investit cine stie ce bani in ele.

„Mai pun un subwoofer si compensez cu bass-ul.”

In conditiile in care clientul ar fi avut un buget mai mare, cu siguranta i-as fi recomandat ESX Horizon, Ground Zero Titanium, Hertz Cento, Audison prima, net superioare din toate punctele de vedere.

Inainte sa inchei vreau sa-mi spui cum alegi un sistem audio pentru masina ta, dupa ce anume te ghidezi, ai incredere in specialistii din tara?

Cu stima, Ionut Popa.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>