Merita investitia intr-un condensator auto sau nu Partea 2

octombrie 17, 2018 AmplificatoareDifuzoarePlayere  No comments

Merita investitia intr-un condensator auto sau nu Partea 2

Salut!

In articolul scris la finalul saptamanii trecute am vorbit despre condensatoarele auto.

Am explicat rolul acestora, felul in care trebuiesc montate si multe altele.

Poti sa arunci o privire dand click aici. https://sistemehifi.ro/care-este-rolul-condensatorului-auto-in-alimentarea-amplificatoarelor-sistemului-audio/

Asa cum spune si titlul articolului, Merita investitia intr-un condensator auto sau nu Partea 2

Ei bine, o intrebare pe care multi o pun, iar parerile sunt impartite.

Unii spun ca sunt o risipa de bani, altii ca au observat remedierea unor probleme dupa montajul condensatorului, fiecare venind cu argumente, exemple s.a.m.d.

Ceea ce o sa citesti mai jos este strict opinia mea vis-a-vis de folosirea acestor condensatoare.

Parere la care am ajuns in urma diferitelor teste, montaje realizate pe mai multe masini.

La final tu decizi daca iti vei cumpara condensator/oare, sau nu. Este strict alegerea ta.

 

Vreau sa facem un exercitiu, astfel poti intelege exact felul in care folosesti banutii fara sa faci risipa, sa mergi pe varianta corecta din punctul meu de vedere.

Presupunem ca esti incepator, ai o pasiune pentru muzica tare, bass profund.

Achizitionezi un subwoofer cu o putere RMS de cel mult 500w (ceea ce rar se intampla pentru un incepator, dar hai sa lucram cu valori mai mari de 150 -250w).

Amplificatorul din intamplare este unul pe masura, 400w rms 4 ohmi.

Putere ce nu trebuie neglijata!

Masina pe care montezi aceste scule alaturi de cabluri, conectori, sigurante, este una micuta gen Polo, Clio, 206.

Alternatorul acestora este micut, aproximez un 60 Amp pentru motoarele mai mici de 1.6 litri(aspect neglijat de cei care nu cunosc problema curentului in amplificatoare).

Bateria cu siguranta nu depaseste 44 Amp – 45 Amp.

Mergi la un electronist, un specialist, sau chiar un prieten care si-a facut singur montajul cu un kit de cabluri groase zici tu.. cu o sectiune de 8mm.

S-apuca omul si trage firele, prinde masa asa cum crede mai bine, monteaza siguranta dupa baterie.

Toate bune si frumoase, pornesti motorul, muzica, dai tare si observi ca incep luminile in bord sa palpaie, farurile la fel si-ti vine ideea cu condensatorul.

Mai rau te poti trezi cu cablul ars, cand este prea subtire, etc.

De ce oare toata lumea crede ca dupa montajul condensatorului toate vor reveni la normal?

 

Mai jos iti mai scriu cateva intrebari, poate incep sa te pun pe ganduri:

Amplificatorul consuma curent din baterie, alternator.
Condensatorul nu tine loc de baterie, odata montat se incarca si se descarca in functie de bass.
Zi-mi de unde se incarca? Oare de la alternator, baterie?

Probabil ai raspuns singur. Recomandarea mea este urmatoarea:

  • Verifica locasul bateriei si vezi daca-ti permite montajul uneia cu amperaj mai mare;

 

  • Cablurile cumparate sa fie cat mai groase, astfel curentul va circula mai rapid, fara probleme, fara riscul ca acesta sa se impuste, topeasca, sa ia foc;

 

  • Conectorii sa fie stransi corect, lipiti si montati in zone in care contactul se efectueaza perfect, smirgheluind inainte tabla

Abia apoi ia in calcul instalarea unui condensator care cu siguranta o sa ajute sistemul tau audio, indiferent ca vorbim de puteri mici sau mari, asa exista si condensatoare de 1 farad, dar si de 50 farazi.

Condensatoare auto poti sa gasesti aici.

Pentru un castig de 25-30% se poate efectua si Big -3, suplimentarea cablurilor de minus de la baterie, caroserie si restul.

Retine!
Inainte de baterii, condensatoare etc, MONTATI CABLURI CORESPUNZATOARE si asigurati-va ca incarcarea este ok iar contactele facute cum trebuie.

Cu stima,
Ionut Popa.
Shop: www.shop.sistemehifi.ro

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>