Insonorizare panouri laterale spate Ford Focus MK1 CTK 2.2 mm

noiembrie 29, 2018 Insonorizare  No comments

Insonorizare panouri laterale spate Ford Focus MK1 CTK 2.2 mm

Salut!

Pe la inceputul acestei veri am inceput sa scriu articole despre insonorizare, si dupa cum ai putut vedea, in unele cazuri am efectuat insonorizarea strict pentru o auditie mai buna.

M-am limitat la cateva foi de insonorizant, iar in alte situatii am facut insonorizare ca la carte acoperind atat partea metalica a usilor, dar si cea a fetelor de usi, cu materiale vibro, fono si termo.

Pe scurt despre insonorizant pot spune urmatoarele:

in cazul difuzoarelor ajuta ca acestea in timpul functionarii sa nu mai transmita anumite frecvente care pot duce la rezonanta tablei sau a plasticului, creand acel bazait urat in timpul ascultarii;

am mai observat ca in conditiile in care usile n-au fost inchise etans(ca in cazul GOlf 4 unde exista o tabla, ce creaza o incinta inchisa), se pot astupa gaurile de pe interiorul usii de tabla, cu insonorizant;

Astfel cream o incinta inchisa, ca si la subwoofere, crescand frecventele joase, un bass mai puternic;

atunci cand instalam insonorizant pe partile metalice dar si plastice, atenuam zgomotul din timpul mersului, eliminam scartielile plasticelor, dar cream si un confort termic, iarna retinem caldura in masina iar vara se va raci mai usor.

Poti sa citesti mai multe despre beneficiile insonorizarii in alt articol de pe blogul meu: click aici.

In cazul de fata s-a montat insonorizant CTK de 2.2 mm, doar pe partile metalice ale panourilor laterale, dorind sa sporim confortul si sa eliminam vibratiile create de difuzoare in timpul functionarii.

Insonorizat de la diversi producatori poti gasi aici pe shopul meu, cert este ca eu recomand Dynamat, STP, CTK, Vibe.

Altceva nu recomand din pricina calitatii, eficienta scazuta.

Insonorizare panouri laterale spate Ford Focus MK1 CTK 2.2 mm

Cum aplicam insonorizantul?

Cu ajutorul unei role dedicate putem lipi insonorizantul cu usurinta, dar putem folosi chiar si spatula de lemn, cap de surubelnita gros din plastic (insa timpul montajului va creste).

Pentru inceput curatam bine de praf si alte impuritati, zona pe care se va aplica insonorizantul.


Cand aplicam insonorizantul rulam si apasam cu spatula, rola, astfel incat sa nu ramana gol de aer, vrem ca totul sa fie lipit etans.

Asa cum am spus mai sus, variante de insonorizant sunt multe: STP (Standartplast), CTk, Vibe, Dynamat, eu am lucrat cu primele 2 cel mai des, mi-a convenit atat pretul cat si calitatea produselor respective.


Precizez ca insonorizantul poate fi aplicat pe orice suprafata a masinii(podea, usi, stalpi, capota, portbagaj, plafon), tabla sau plastic.

Pentru fiecare zona a masinii exista un anumit tip de insonorizant, dar si-un model standard ce poate fi aplicat oriunde pe masina.

Si eu am fost sceptic, dar am montat pe masina mea si am vazut beneficiile pe timpul verii.

Atunci cand masina era incinsa, iar AC-ul racea in minute bune masina, acum timpul s-a diminuat.

Sonor nu mai spun, adio ecou sau alte scartilei.

Merita investitia, mai ales la masinile din clasele mici sau low cost unde insonorizarea lasa de dorit.

Tin sa precizez ca la noile generatii, abia vezi cate-un petic de insonorizant vibro, uneori si termo, inclusiv la marci precum BMW, Audi, etc. Fie ca vorbim de-un seria 3, 5, a4 s.a.m.d.

In Buzau efectuez insonorizari, tarifele sunt afisate in aceasta rubrica pe blog.
In alte judete din tara unde pot trimite insonorizant de pe shopul meu, am si colaboratori care pot instala insonorizant ca si mine.

Cu stima, Ionut Popa!
office@sistemehifi.ro
0769 310 914

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>