Insonorizare Dacia Duster cu STP Vibro Termo Fono

Insonorizare Dacia Duster cu STP Vibro Termo Fono

Salut!

Daca ai ajuns pe blogul meu, sigur esti interesat de felul in care poti reduce zgomotul si cum poti obtine un ambient placut in timpul sofatului.

De fiecare data cand insonorizam complet, in cele 3 straturi: vibro, termo si fono; obtinem rezultatele dorite, mai mult de atat nu ai ce face.

Nu m-am prezentat, dar o voi face acum: numele meu este Ionut, ma ocup de sisteme audio pentru autoturisme, si insonorizari.

Am participat inca din 2016 la curusuri in domeniu, iar pana sa fac asta, traiam cu impresia ca totul este de pomana, ma refer la insonorizare.

Si da, era de pomana, caci nu aplicam materialele corect, nu selectam ceea ce trebuie pentru fiecare suprafata in parte, practic munceam degeaba, am efectuat asta pe masina personala, un Audi A4.

Insonorizare Dacia Duster cu STP Vibro Termo Fono

In urma cursurilor, am aflat ca exista materiale vibro absorbant, termo absorbant, fono absorbante, sau termo-fono absorbante.

La randul lor, aceste se impart in materiale entry level cu grosimi mici, mai putin eficiente, grosimi medii, sau mari, variante premium.

In cazul Dusterului din imagini, materialele utilizate au fost cele premium, de la producatorul STP, Standartplast.

Made in Rusia, produse la o fabrica din Ivanovo, la o distanta de aproximativ 110 km de Moscova, produse cu certificare, verificate ignifug, verificata eficienta lor, singurele de acest fel.
Materialele sunt utilizate chiar si pentru branduri auto precum Ford, Grupul WAG, si multe altele: adica exista chiar si pe masina ta astfel de insonorizant, dar in cantitate minima.

Despre insonorizare am scris in multe articole de pe blogul meu, poti vedea aici unul dintre acestea.

Curatat, degresat, obligatoriu inainte de insonorizare.

Insonorizare podea, am aplicat 3 straturi:

  1. Vibro STP BLACK GOLD
  2. Termo STP ACCENT
  3. Fono STP NOISEBLOCK

In cazul usilor, a fetelor de usi , am utilizat acelasi numar de straturi, insa partea fonica este diferita, cum am scris mai sus, totul specific zonelor:

  1. Vibro STP BLACK GOLD
  2. Termo STP ACCENT
  3. Fono STP BIPLAST 15 WAVE

Precizez ca toate suprafetele inainte de a fi insonorizate, se recomanda a fi sterse de praf, ulei, grasimie, orice impuritate, astfel materialul se va lipi.

In momentul aplicarii stratului vibro, avem grija ca la final sa nu existe bule de aur, le vom elimina.

Ordinea aplicarii celor 3 straturi este esentiala, astfel nu vom obtine rezultatul dorit.

Aplicand doar un singur strat, efiecienta va scadea.

Am ajuns la insonorizare portbagajului , aripi spate, haion:

  1. Vibro STP BLACK GOLD
  2. Termo STP ACCENT
  3. Fono STP BIPLAST 15 WAVE

Despre insonorizarea plafonului trebuie sa stii: producatorul recomanda doar 2 straturi, vibro si fonic, stratul termic ar ingrosa mult sparafata, iar plafonul n-ar veni la nivel.

  1. Vibro STP BLACK GOLD
  2. Fono STP BIPLAST 15 WAVE

Insonorizare Dacia Duster cu STP Vibro Termo Fono

Facand o paranteza, multi ma intreaba, ce rezultat obtin dupa insonorizarea: usilor, sau doar a portbagajului, ori a compartimentului motor?

Raspunsul meu este unul cat se poate de simplu: vrei sa fie o schimbare in bine, considerabila, atunci fa totul odata, aduna buget pentru tot, si da, o sa fii multumit.

Facand doar usile de exemplu, elimin zgomot din exterior provenit de la vant, masini care ma depasesc sau contra sens, nu mai scartie plasticul fetei de usi, si ceva bonus pe partea acustica a difuzoarelor.

Daca fac doar portbagjaul, se va diminua zgomotul provenit de acolo, insa ceea ce provine de la podea, usi, motor, nu va fi estompat.

Acelasi lucru si daca fac doar podeaua, efectul diminuat va fi doar de acolo, nu si din celelalte parti.

Insonorizare Dacia Duster cu STP Vibro Termo Fono

De aceea multi insonorizeaza usile, si nici pe acelea cum trebuie, apoi lasa opinii total eronate, descurajante, fara sa aiba un rezultat pozitiv.

Eu personal mi-am insonorizat 3 masini, inclusiv o Kuga mk3, 2021, vezi foto mai jos, urmeaza sa scriu un articol si despre aceasta, sau uite exemplu de Mercedes, G-class, sau GLA AMG.

Singurul impediment real il va reprezenta mereu, banutii alocati acestei activitati, in medie produsele sunt 3500 lei pentru o insonorizare completa, iar manopera tot pe acolo.

Daca doresti sa faci pe etape, nicio problema: insonorizezi doar usile, avem aici pachet dedicat usi, sau pachet dedicat podea, pachet dedicat portbagaj, respectiv capitonaj capota motor.

** Insonorizare capota motor:

  1. Vibro STP BLACK GOLD , 1 coala

2.3. Termo – Fono STP HEATSHIELD L

Cu ajutorul Heatshieldului, obtinem o zona termica buna pentru motor, astfel iarna se va incalzi mai repede motorul, iar vara va fi rece, pentru ca tabla incinsa nu va radia in motor direct.

Pe scurt, obtin caldura iarna in masinsa intr-un timp mai scurt, iar vara ac-ul se va simti mai repede, pe langa zgomotul redus intre 25-35 la suta.

Sa demontezi un interior complet mananca timp, sa aplici corect materialele, necesita atentie, pricepere, dar si cunostinte in domeniu.

Sa pui totul cum a fost inainte, necesita rabdare, dar mai ales sa nu pierzi clipsuri, suruburi, piulite, sa fie intregi si nu rupte de la demontat.

Greu nu este, dar bine ar fi ,sa apelezi la un specialist, pentru a alege corect materialele, iar pentru instalare, probabil te pricepi singur, daca nu, la un ateliar specializat.

sistemehifiro #sistemehifi #sistemecaraudiobuzau #buzau #sistemeaudio #caraudiobuzau #insonorizariauto #insonorizaridacia #insonorizarecustp #stp #standartplast #stpaccent #stpbiplast #stpnoiseblock #stpheatshield #accent #biplastwave #noiseblock #heatshield #blackgold

insonorizaricomplete #insonorizarevibro #insonorizaretermo #insonorizarefono

Pentru suport si recomandari, informatii despre achizitii produse noi cu garantie si instalari, poti lasa un comentariu mai jos sau:
office@sistemehifi.ro
Blog: https://www.sistemehifi.ro
Shop: https://www.shop.sistemehifi.ro
Facebook: https://www.facebook.com/sistemecaraudio/
0769 310 914

Cu stima, Ionut!

Lasă un comentariu